Friday 6 March 2009

Stage in Engeland


Begin februari vertrok ik naar het eeuwenoude Engeland. Het land waar de pubs om twaalf uur sluiten, waar fish and chips wordt gegeten uit een krantenpapier, waar de vrouwen een broek dragen en de mannen een rok ( of we al dan niet een onderbroek dragen laten we in het midden). In dit blog zal ik al wie het interesseerd uitleg geven over mijn werkervaring hier en het dagelijkse leven.

Ik ben naar Engeland gekomen om drie redenen:
  1. Ben ik eindelijk van het gezaag van mijn moeder vanaf
  2. Omdat ze mij hadden wijsgemaakt dat het in Engeland nooit regent en de zon altijd schijnt.
  3. Omdat mijn school mij een stage aanbood in het kader van mijn opleiding.
Na een reis van enkele uren kwam ik toe in het rustige New Romney, een boeredorp in Engeland dat er in slaagt al je opvattingen over dit tegendraads land te bevestigen. Rijden doen ze links en de pubs sluiten als ze bij ons opengaan.

Het bedrijf waarvoor ik mijn stage doe is Studios92, een bedrijf dat accomodatie verleent in London in hotels, hostels, flat-shares enzovoort. het is een online bedrijf dat tal van andere sites beheerd zoals Gift-Tours en Internship-UK.

Ondertussen werk ik hier vier weken en krijg ik elke week meer taken en verantwoordelijkheden. Het positieve is dat ik veel bij leer over SEO technieken, HTML en e-marketing. We werken hier met ongeveer 70 studenten, allemaal buitenlandse studenten. Dat is allemaal goed en wel, maar die hollanders zijn er natuurlijk ook weer bij, die vindt je overal! Maar Engeland zou Engeland niet zijn zonder de verkrimpte glimlach van een Hollander die voor het eerst van zijn pint Guinness drinkt, wat overigens een Iers bier is, en niet Engels.


Ik hou jullie op de hoogte,
Brian








1 comment:

  1. woaw you internship in england seems a very nice experience. Looking forward to read your next postings

    love... kitty

    ReplyDelete