Sunday 8 March 2009

Why do I do an internship?

Vanaf het moment dat een vogeltje zijn eitje doorprikt en het eerste daglicht ziet, heeft het maar 1 doel voor ogen: Zijn vleugels openslaan en de wijde wereld intrekken. Net als dat kleine vogeltje wou ik mijn vleugels openslaan en het onbekende tegemoet reizen.

Deze stage in Engeland is de eerste stap. Er zijn diegenen die hun hele leven mijmeren over grenzeloze grenzen en eindeloze wegen, en er zijn diegenen die het effectief doen. De inspiratie en motivatie die mensen ertoe aanzetten o
m het onbekende te verkennen, is bij iedereen verschillend. Mijn voornaamste inspiratiebron is beeld en muziek. het moeilijkste is om deze twee met elkaar te verbinden, om dat muziek bij iedereen andere gevoelens en beelden oproept.

Een mooi voorbeeld is Seasick Steve. Deze artiest opende zijn vleugels toen hij 14 was. Hij heeft zowat zijn hele leven amerika rondgezwerft en enkele jaren werd hij ontdekt. hij is 1 van die mensen bij wie ik veel inspiratie haal.

Als je niet weet wat ik bedoel:

Seasick Steve - A Take Away Show - Part 1 from La Blogotheque on Vimeo.

Een andere inspiratiebron haal ik uit films zoals motorcycle diaries, Garden State en het fenomenale Easy Rider, een klassieker natuurlijk. Een film die mijn ogen heeft geopend over wat de wereld te bieden heeft is Into the Wild. deze film gaat over een student die afstudeerd, al het geld van zijn beurs wegschenkt aan unicef, en de eenvoud en schoonheid van het echte leven gaat verkennen.


Cheers,
brian

No comments:

Post a Comment